Summer Residency

WEP-zomer residentie 2022

– English below-

Aanstaande zomer biedt Stichting WEP Groningen een zomerresidentie aan. De werkperiode duurt van 25 juli tot en met 4 september en wordt afgesloten met een presentatie van de werkperiode in het laatste weekend.

Tijdens deze residentie bieden wij een werkplek aan in de projectruimte. Deze ruimte is ca. 70m2, biedt wandruimte van 17 x 4 (h) meter, met zowel dag- als TL licht. Aanwezig zijn werktafels en stoelen, water, gedeeld toilet en een parkeerplaats. Overnachting en bewoning van de ruimte is niet mogelijk. Een tijdelijke zelf gehuurde ruimte of een verblijf op de nabijgelegen stadscamping is dan een oplossing.

De projectruimte ruimte is niet geschikt voor zware of lawaaiige projecten.

De werkperiode is open voor alle disciplines en de bijdrage aan de kosten van huur, gas en licht voor de hele periode bedraagt €500.- Jouw werkperiode wordt afgesloten met een presentatie in onze projectruimte.
Graag nodigen wij kunstenaars uit van buiten de gemeente Groningen. Meld je voor 1 juli 2022 middels een PDF:
– een recent CV.
– werkdocumentatie van de afgelopen vijf jaar.
– een motivatie en een beknopt plan voor je werkperiode.

ter attentie van: residency@stichtingwep.nl

WEP is een ateliercomplex voor kunstenaars werkend vanuit diverse disciplines met een gezamenlijke projectruimte. Het gebouw ligt in een woonbuurt dicht bij het hoofdstation en nabij het centrum.

– English version –

WEP summer residence 2022, Groningen, The Netherlands
This summer the WEP Foundation offers a summer residency. The work period lasts from 25 July to 4 September and will be concluded with a presentation of the work period in the last weekend.

During this residency we offer a workplace in the project space. This space is approx. 70m2, offers wall space of 17 x 4 (h) metres, with both daylight and fluorescent lighting. Present are worktables and chairs, water, shared toilet and a parking space. Accommodation and occupation of the space is not possible. A temporary self-leased space or a stay at the nearby city campsite is a solution.

The project space is not suitable for noisy projects.

The work period is open to all disciplines and the contribution to the costs of rent, gas and light for the entire period is €500.- Your work period will be concluded with a presentation in our project space.We are pleased to invite artists living outside the municipality of Groningen. Please apply before July 1st 2022 with a PDF containing:
– a recent CV.
– work documentation from the past five years.
– a motivation and a concise plan for your work period.

For the attention of: residency@stichtingwep.nl

WEP is a studio complex for artists working in various disciplines with a shared project space. The building is located in a residential area close to the main railway station and near the city centre.